10 клас

 

Шановні учні!

Для зворотнього зв'язку та індивідуальних консультацій мобільний телефон 0963246898

Група в Skype

Електронна скринька bunakludmila35@gmail.com

10.02.2022

Українська мова

   Написання складних іменників

     Вправа 1

     Лісо/степ, людино/день, інженер/механік, лісо/смуга, літако/виліт, літак/снаряд, пів/години, крути/голова, нечуй/вітер, пів/острова, агро/лісо/меліорація, бджоло/знавство, багато/тиражка, радіо/фізик, альфа/промені, водо/грай, Мало/катеринівка, водо/грязе/лікування, важко/атлет, ват/година, агро/ґрунто/знавство, Ново/українка, буряко/комбайн, авіа/моторо/будування, блок/апарат, Велика /Британія, земле/впорядкування, життя/буття, жокей/клуб, жень/шень, пів/яблука, житло/кооперація, пів/лимона, зерно/елеватор, стоп/кран, жирно/молочність, фото/монтаж, три/поверховий, динамо/метр, жук/носорог, пів/Африки, залізо/бетон, пів/метра, напів/фабрикат.

    Вправа 2

   Напів/імла, пів/Польщі, багряно/червоний, гори/цвіт, пів/місячний, перекоти/поле, пів/острів, пів/ягоди, напів/зігнутий, духмяно/медвяний, звіро/бій, пів/чобітки, напів/фабрикат, пів/Азії, пів/озера, загадково/таємничий, ломи/камінь, пів/Ялти, сумовито/тривожне, напів/провідник, напів/забутий, пів/фінал, пів/Дніпра, небесно/блакитна, люби/мене, івано/франківець, контр/адмірал.

09.02.2022

Українська мова

Тренувальні пройти вправи :

   Вправа 1. Перепишіть, на місці крапок, де потрібно, поставте літери. Поясніть правила подвоєння літер у словах іншомовного походження. 

     Ас…ортимент, мас…а, брут…о, аб…ревіатура, інтел…ігент, адміністративно-тер…иторіальний, ак…редитація, ім…іграція, еміс…ійний, тон…а, дис…ертація, ім…ігрант, іл…юзія, Гол…андія, іл…юстративний, шил…інг, ін…оваційнний, кор…упція, колон…а, контр…еволюційний, ан…отація, пас…атіжі, рал…і, груп…а, елас…ифікатор, ас…игнаційний, забал…отований, марок…анець, сум…а, ал…ея, кас…а, стак…ато, барок…о, Ренес…анс, інтермец…о, конгрес…, ван…а, мас…аж, новел…а, бал…он, кол…егія, кол…екційний, ім…унітет, інкас…о, кас…ета, еф…ективний, ком…ерція, кор…ектор, колон…а, мір…а, Шил…ер, хоб…і, Міс…урі, віл…а, оп…нент, Ізабел…а, ас…амблея, бравіс…имо, шас…і.

   Вправа 2. Запишіть слова і розкрийте дужки, поясніть їх правопис. 

   Не(т, тт)о, д(и, і)лер, субс(и, і)дія, емі(с, сс)ія, серт(и, і)фікат, рец(и, і)пієнт, рейт(и, і)нг, бру(т, тт)о, д(и, і)віденд, па(с, сс)ив, ліз(и, і)нг, клір(и, і)нг, м(і, и)грація, консорц(і, и)ум, інка(с, сс)атор, аукц(і, и)он, ауд(и, і)тор.


08.02.2022

Українська література

Ольга Кобилянська. Новела "Фантазія - експромт"



07.05

Украънська мова

Повторення. Закінчення іменників

Д\з Підручник с.216 впр.349.

06.05

Українська література

М. Вороний "Інфанта". Мотив самотності людини

Д\з Скласти усне висловлювання "Чим привабила мене лірика М.Вороного"

29.04

Українська література

Д\з Вивчити напам`ять "Блакитна Панна" М.Вороного

28.04, 30.04

Українська мова

Контрольне есе

Один у полі не воїн

(Запис у робочих зошитах)

27.04

Українська література

Леся Українка "Лісова пісня"

Д\з Художні особливості драми -феєрії ( конспект)

23.04

Українська мова

Тест

1.Скільки іменників у наведеному реченні: Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема. 

а) один; б) два; в) три.

 2. Укажіть назви істот: 

а) кущ, втікач, жаба; б) дерево, книга, прищ; в) людина, нападник, неук. 

3. З великої букви пишуться 

а) іменники – загальні назви; б) іменники – власні назви; в) іменники – назви істот. 

4. У якому рядку допущена помилка: 

а) гори Карпати, шоколад «Корона»; б) Леся Українка, журнал Пізнайко; в) казка «Котигорошко», ріка Дніпро. 

5. Укажіть іменник середнього роду:

 а) фламінго; б) піаніно; в) шимпанзе. 

6. Укажіть іменник спільного роду:

 а) замазура; б) плавчиха; в) кравчиня. 

7. У якому рядку вci iменники незмiнювані:

 а) мicто, Сочi, коридор; б) пiлот, пюре, море; в) журi, шосе, кафе. 

8. Укажіть власну назву: 

а) Дніпро; б) печаль; в ) день. 

9. Знайдiть рядок з iменниками спiльного роду: 

а) груша, лiвша; б) ледащо, невдаха; в) нероба, дівча. 

10. Іменники спільного роду називають

 а) малят безвідносно до їхньої статі (немовля, оленя); б) осіб як чоловічої, так і жіночої статі (сирота, плакса); в) осіб жіночої статі за професією (професор, токар)

22.04

Українська література

Вивчити монолог Мавки напам'ять

21.04

Українська мова

Повторення. Правопис іменників

Запиши правильно:

Мар…во, печ…во, глеч…чок, горл…чка, сон (трава), екс (чемпіон), лісо(смуга), перекоти (поле), пів(Європи), пів(яхти), пів(осені), дит(ясла),св…щен…к, (полу)мисок.

Полив’ян…ий, св…ящен…ий,транс(європейський),східно(український), півден…о(західний), кисло(солодкий), чотири(кутний), опукло(ввігнутий), народно(пісен…ий), дво(мільйон…ий), (не)високий, дім не(високий), (не)високий, а низький. Поезії (Шевченко), мова (Езоп), кручі (Дніпро), рукопис (Пушкін), сіль (Бертолет), словник (Грінченко), традиції (Франко), читання (Тичина), книжки (Андрій), Батіг (Петро), стайні (Авгій), сонати (Моцарт), теорема (Піфагор), ложе (Прокруст), дівчата (Тернопіль), срібняки (Іуда), стипендія (Шевченко).

20.04

Українська література

Тема. Леся Українка "Лісова пісня"

Хвилинка теорії (запис у зошиті):

Драма-феєрія (від франц. Iée — фея) – один із жанрових різновидів драми, якому властивий фантастично-казковий сюжет, неймовірні перетворення. У такій драмі поряд з людьми виступають створені їхньою уявою фантастичні істоти.

«Лісова пісня» — нова жанрова форма, створена Лесею Українкою, проблемна філософська драматична поема, де поетизовано красу людських взаємин, потяг до щастя, силу великого кохання.

Історія написання

Леся Українка написала цей твір всього лише за три тижні у місті Кутаїсі, що на Кавказі. Вона тяжко сумувала за Батьківщиною, крім того, знову загострилася її хвороба.

У листі до матері Леся Українка зазначала, що «Лісова пісня» з’явилася в результаті спогаду про дитинство, проведене на Волині, коли її навіки зачарував образ лісової русалки:

«Мені здається, що я просто згадала наші ліси та затужила за ними».

Особливості композиції

Найхарактернішою особливістю композиції є органічне переплетення життя двох світів: природи й людини.

Лісові істоти олюднені, вони живуть і діють, розмовляють, як люди. У них своє розуміння добра і зла, їх наділено певними рисами вдачі за аналогією до людських.

Драма складається з прологу й трьох дій, співвіднесених з різними порами року (весна, літо, осінь), із зародженням, розвитком і згасанням інтимних почуттів і переживань Мавки та Лукаша.

Зав’язка: дитина лісу Мавка, розбуджена голосом сопілки сільського парубка Лукаша, прокидається від зимового сну.

Розвиток дії: з’являється молодиця Килина — втілення бездуховності й моральної обмеженості. Вона в усьому протистоїть Мавці — уособленню любові й краси. Коли Лукаш зраджує кохану і сватає Килину, охоплена відчаєм Мавка втрачає бажання жити й добровільно погоджується покинути цей світ, зникнути «у підземеллі темного Марища» — «Того, що в скалі сидить».

Кульмінація: розлючена Килина хоче зрубати Вербу-Мавку, але Перелесник (дух вогню) запалює Вербу, а з нею згоряє все господарство.

Розв’язка: Мати й Килина повертаються в село, а Лукаш залишається в зимовому лісі разом із привидом Мавки і поступово замерзає з усмішкою на вустах.

Провідні ідеї та проблематика

Основна думка: світ врятує краса. Краса, яка виявляється у високій, світлій духовності людини, у її гармонії з природою, у жертовній любові й здатності прощати. Така краса очищає й відроджує людину та світ.

Проблематика

  • Людина та природа. Леся Українка розглядає природу як більш гармонійний світ, аніж людський, а отже, саме наближення людини до природи, на погляд авторки, є орієнтиром на шляху до ідеалу, способом самовдосконалення.
  • Людина й мистецтво. Леся Українка переконує, що справжнє мистецтво може породжувати лише чиста, світла душа; саме спроможність до мистецької творчості є найпевнішою ознакою такої душі. Критерії, сутність, а отже, і мета мистецтва — у його здатності оживляти, вдосконалювати світ і людину, сіяти в людській душі любов.

Пригадаймо: від Лукашевої гри на сопілці розвивається, зеленіє, зацвітає все в лісі, прокидається Мавка, і саме ця мелодія пробуджує в ній кохання.

  • Шляхи подолання зла. У цьому творі авторка, власне, пропонує єдиний шлях — християнське прощення, відповідь добром на зло. Зазнавши від Лукаша смертельного болю, Мавка все одно милосердна до нього, рятує і дає йому шанс духовного відродження. Мавка зауважує прекрасну, світлу сутність Лукашевого єства, про яку він і сам не здогадується. Саме тому любить його і жаліє тоді, коли він не може «своїм життям до себе дорівнятись».
  • Сила кохання. Сторінки, де змальовано кохання Мавки й Лукаша, найсвітліші в драмі та й у всій творчості Лесі Українки. Лише покохавши одне одного, герої стають по-справжньому щасливими, власне, тоді починають жити. Зіставляючи два різко протилежні образи Мавки й Килини, авторка наголошує, що не кожен здатен кохати. Кохання — це постійна готовність до самопожертви заради коханої людини, це щонайтонше відчуття її душі, це вбачання сенсу свого життя в її щасті.
  • Трагедія зради самого себе. Лукаш має чисту, світлу, прекрасну душу — це символізує його білий полотняний одяг у першій дії. Такою приходить у світ кожна людина. Потім хлопець зраджує свою чистоту й перетворюється на вовкулаку. Таким чином, зраджуючи духовне в собі, людина стає моторошною потворою.
  • Самознищення зла. Нещасними матір Лукаша й Килина роблять самі ж себе. Їхній егоїзм, невситима жадібність і лють отруюють їхнє життя та все довкола. Всі їхні інтереси скеровані на придбання статків. Однак вони не розживаються, а все бідніють, бо багатство для них — не засіб, а мета.


16.04.2021

Українська мова

Повторення.Відмінювання іменників

Робота з підручником.Зразки відмінювання с.211-213.

Виконання вправ 339,340.


14.04

Українська мова

Робота з підручником. Повторення. Іменник як частина мови. с. 207 повторити теоретичний матеріал. Впр. 326 письмово.


15.04 

Українська література

Перегляд презентації за посиланням

https://docs.google.com/presentation/d/1PUr1cv8l3yHjbpueuuNKWlSETaMWCPxD/edit?usp=drive_web&ouid=116971481064713475168&rtpof=true


19.01.2021

Ураїнська література

Тема: Михайло Коцюбинський "Тіні забутих предків"

1.Відеозв`язок о 13.00 годині

20.01.2021

Українська мова

Тема: Складні випадки написання прізвищ

Переглянути відеоурок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=_y0ufin73W0

21.01.2021

Українська література

Тема: Михайло Коцюбинський "Тіні забутих предків"

Зміст повісті

Пройти тести:

1. Кому належать такі слова: « Ізгадай мні, мій миленький,
Два раза на днину,
А я тебе згадаю
Сім раз на годину»

а) Палагмі;
б) Катерині;
в) Химі;
г) Марійці.
2. Яка сталася біда сталася з братом Івана, Олексою:
а) роздушило дерево в лісі;
б) загинув у бійці  з ворожим родом;
в) втопився у річці;
г) отруївся грибами.
3. На якому інструменті завжди грав Іван:
а) трубі;
б) баяні;
в) флоярі;
г) барабані.
4. Про кого йдеться у тексті.
«Він схопив вівцю за хребет і потягнув до себе задом понад широку дійницю. Його руки безперестанку мнуть тепле овече вим’я, одтягаючи дійку, по руках в нього тече молоко, що пахне лоєм і підіймає з дійниці масну солодку пару».

а) про Миколу;
б) про Івана;
в) про Юру;
г) про батька Івана.
5. Що зробив Іван зустрівши вперше доньку Гутенюків:
а) заспівав для неї пісню;
б) подарував квітку;
в) поцілував у щічку;
г) ударив її в лице.
6. Чим пригостила Івана Марійка:
а) гарбузом;
б) шматочком хліба;
в) пиріжком;
г) цукеркою.
7. Що носила Марічка, щоб не завагітніти:
а) цибулю;
б) часник;
в) кропиву;
г) траву череду.
8. Кому належать такі слова: «Раз я хотіла тебе налякати й сховалась. Запорпалась у мох, зарилась у папороть і лежала тихенько. Ти кликав, шукав, мало не плакав. А я лежала й дусила у собі сміх»:
а) Марічці;
б) Палагмі;
в) мавці;
г) Олені.
9. Що робив Іван на полонині?
а) пас вівці;
б) орав поле;
в) копав картоплю;
г) рубав дрова.
10. З ким Іван потоваришував на полонині?
а) Сергієм;
б) Миколою;
в) Петром;
г) Григорієм.
11. Кого вівтарі називали «великим», який знищував корів:
а) вовка;
б) ведмедя;
в) лисицю;
г) орла.
12. Хто такий Чугайстер:
а) чорт;
б) лісоруб;
в) добрий лісовий дух;
г) мисливець.
13. Хто такий Арідник:
а) спузир;
б) лісоруб;
в) добрий лісовий дух;
г) чорт.
14.  Про кого йдеться у тексті.
«Вона була з багацького роду,фудульна, здорова дівка, з грубим голосом й волосатою шиєю. А також полюбила пишне лудіння.»
а) про Марічку;
б) про Галину;
в) про Химу;
г) про Палагму.
15. Чим Палагма полюбляла займатися у Святий вечір:
а) займатися ворожінням;
б) прати білизну;
в) плести вінки;
г) косити траву.
16. На яке свято Палагма бігала гола:
а) у Великдень;
б) на Зелені Свята;
в) на свято Юри;
г) на Святий вечір.
17.  Ким був Юра:
а) рибаком;
б) лісорубом;
в) лісником;
г) мольфаром.
18. Що запропонував чугастер Іванові:
а) нарубати дрова;
б) заспівати пісню;
в) зібрати гриби;
г) станцювати танець.
19. В кінці твору описаний обряд:
а) похорону;
б) ворожіння;
в) хрещення;
г) весілля.
20. У труну Іванові поклали:
а) мідяні гроші;
б) рушник;
в) гребінець;
г) флояр.
 
 22.01.2021 
Ураїнська мова
Тема: Морфологія. Система частин мови

 1.Відеозв`язок о 9.00 годині

2. Робота з підручником с. 204 вправа 320 ( письмово )

3. Підготувати повідомлення - презентацію " Україна - космічна держава" 

26.01.2021

Ураїнська література

Тема: Михайло Коцюбинський "Тіні забутих предків"

1.Відеозв`язок о 13.00 годині 

27.01.2021

Українська мова

Тема: Іменник як частина мови (Повторення)

1. Переглянути відео

2. Робота з підручником с.208 опрацювати правило. Впр 326 ( письмово )

                                  28.01.2021
                            Українська література
Тема уроку: Життя і творчість Ольги Кобилянської.Автобіографізм "Impromtu phantasie"( Фантазія-експромт")

1. Переглянути відео про життя письменниці за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=oKWG-BPwsX


2. Прослухати аудизапис твору за посиланням                       https://www.youtube.com/watch?v=fMYWN2GiBmU

29.01.2021
Українська мови
Розвиток мовлення
Написання есе
Відеозв'язок о 9:00








Комментариев нет:

Отправить комментарий

Вітаю з Водохрещем Христовим

З Хрещенням Господнім Сердечно вітаю! Вчинків благородних, Всіх благ в сім’ї бажаю. Нехай вода свята Змиває все погане, Щоб яскравіше життя...